We stellen ieder teamlid 12 vragen over hun werk en zichzelf. Aan het woord Walter Marijnissen, onze collega op de afdeling verzekeringen bij Wim Janson Hypotheken & Verzekeringen.

KUN JE EENS UITLEGGEN HOE JE BIJ WJHV TERECHT BENT GEKOMEN?
Van 1987 tot 1995 was ik werkzaam bij Unigro, daar heb ik Wim Janson leren kennen. We hebben vanaf 1992 enige jaren samengewerkt. We zijn altijd wel in contact gebleven. In 2019 had het team van WJHV ondersteuning nodig bij het bewaken en controleren van de verzekeringsportefeuille. Ik ben toen het team gaan versterken.

WAT DOE JIJ PRECIES BINNEN WJHV?
Als backoffice medewerker Verzekeringen ben ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van een diversiteit aan administratieve werkzaamheden voor de verzekeringsadviseurs, met als gezamenlijk doel een correct en volledig geïnformeerde klant. Denk hierbij o.a. aan het scannen, controleren en verwerken van verzekeringspolissen, de prolongaties, data, etc.
Daarnaast ondersteun ik de andere afdeling(en) in drukkere tijden, bijvoorbeeld bij de aangiftes inkomstenbelasting.

HOE ZOU JIJ DE SFEER BINNEN JULLIE TEAM OMSCHRIJVEN?
We hebben een gemoedelijke en bijna familiaire sfeer. We zijn goed op elkaar ingespeeld. Er is een opendeur mentaliteit, het is laagdrempelig. En naast serieus met ons werk bezig zijn, is er zeker ruimte voor gezelligheid en een grapje tussendoor.

OP WELKE TIJDEN WERK JIJ HET LIEFST EN BEN JE HET MEEST PRODUCTIEF?
In de ochtenden ben ik op rustige tijden het meest productief. Mijn vaste werkdagen zijn dinsdag en donderdag. Qua gezondheid moet ik dagelijks keuzes maken waar ik mijn energie in stop. Daar wordt ook prima rekening mee gehouden.

VAN WELKE WERKZAAMHEDEN KRIJG JIJ ENERGIE?
Van de prolongaties. En van kortlopende projecten zoals o.a.  AVG, ICT- of data-gerelateerde werkzaamheden. Lastige werkzaamheden die je voor elkaar krijgt, daar krijg ik wel voldoening van. Een voorbeeld is de overname van Reaal door NN. Dan dienen de gegevens wel gecontroleerd en eventueel aangepast te worden. 

WELK ONDERDEEL VAN JE WERK VIND JE HEEL TOF EN WELKE WAT MINDER?
Eigenlijk zijn al mijn taken leuk. Mijn kracht zit niet in de regels omtrent de WFT, dat laat ik aan mijn deskundige collega’s over. Ik gedij goed in de luwte in de backoffice.

HOE ZET JIJ DE KLANT CENTRAAL?
Door mijn taken kan ik er mede voor zorgen dat de klant een nog beter passende verzekering aangeboden krijgt.

WAT VIND JIJ BELANGRIJK BIJ HET KLANTCONTACT?
Ons team staat onze klanten altijd telefonisch of persoonlijk te woord. De verbinding met de klant is belangrijk, die staat bij WJHV wel voorop.

HOE VIND JIJ BALANS IN WERK EN PRIVÉ?
Ik werk op dinsdag en donderdag. Op de andere dagen sport ik en daarna ga ik de sauna in. In de weekenden fiets ik samen met mijn vrouw Monique en gaan we graag naar een volleybalwedstrijd van onze dochters kijken. Of we gaan bij familie op bezoek.

WAARIN VIND JIJ JE ONTSPANNING?
Sporten en daarna de sauna in met een vaste club. Daarnaast ben ik de kok van de familie! Ik maak o.a. graag een Indische rijsttafel.

WELKE KARAKTEREIGENSCHAP ZOU JE HET LIEFST AAN IEDEREEN WILLEN GEVEN?
Ik weet niet of ik die aan iedereen mee zou willen geven, maar ik help graag iedereen. Ik sta altijd klaar voor anderen.

WELKE UITSPRAAK ZEGT ALLES OVER JOU?
“Denk niet terug aan de dag van gisteren, vrees niet voor de dag van morgen maar leef vandaag”. 

En hij mag niet ontbreken: “Als je jezelf niet kietelt lach je nooit”.