We stellen ieder teamlid 12 vragen over hun werk en zichzelf. Aan het woord Marjon Krijnen, onze collega op de afdeling verzekeringen bij Wim Janson Hypotheken & Verzekeringen.

KUN JE MIJ UITLEGGEN HOE JE BIJ WJHV TERECHT BENT GEKOMEN?
Via collega en vriendin Linda van Kooten. Linda is al langere tijd werkzaam bij Wim Janson Hypotheken en Verzekeringen. In het voorjaar van 2020 heb ik Corona opgelopen, waardoor ik mijn vorige werk niet meer kon uitvoeren. Bij Wim heb ik de kans gekregen om te re-integreren waar ik erg dankbaar voor ben. Ik ben ontzettend blij met het werk, de klanten en het team. 

WAT DOE JIJ PRECIES BINNEN WJHV?
Ik ben werkzaam op de binnendienst, gestart op het vlak van verzekeringen. Ik mag klanten adviseren waar het best de verzekering af te sluiten, ik verzorg schadeafhandelingen en handel de administratieve zaken af. Onlangs ben ik ook gestart met de binnendienstwerkzaamheden op het gebied van hypotheken. Op deze manier versterken we elkaar binnen het team om een goede service te kunnen verlenen. 

HOE ZOU JIJ DE SFEER BINNEN JULLIE TEAM OMSCHRIJVEN?
Persoonlijk, professioneel en gemoedelijk. Iedereen doet zijn uiterste best om zijn of haar werkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren. Maar er is ook tijd voor een lach, een grap en een grol. Plezier is een belangrijke factor. Toen ik hier ben gestart voelde ik me gelijk thuis. En dat warme welkom is iets wat ik ook gelijk terug zag in de relatie met de klanten. Iedereen hier heeft van nature de (warme) instelling om te willen weten wat er speelt bij een ander, wat er nodig is, om mee te denken en daar zo goed mogelijk invulling aan te geven om het beste er uit te halen. 

OP WELKE TIJDEN WERK JIJ HET LIEFST EN BEN JE HET MEEST PRODUCTIEF?
Op de tijden die ik nu werk: van negen tot half vier. Het liefst zou ik hele dagen werken, dat lukt nu nog niet. Maar wat niet is kan nog komen!

VAN WELKE WERKZAAMHEDEN KRIJG JIJ ENERGIE?
Met stip op 1 werkzaamheden waarbij ik iemand kan helpen, of dat nu onze klanten zijn of mijn collega’s. Het geeft me energie als ik iets voor een ander kan doen en betekenen. Daarnaast vind ik het leuk om te puzzelen naar de meest gunstige uitkomst. En variatie vind ik ook erg prettig, dat houd me scherp, vind het leuk om te blijven leren en het maakt dat ik op meerdere vlakken mijn steentje bij kan dragen.

WELK ONDERDEEL VAN JE WERK VIND JE HEEL TOF EN WELK ONDERDEEL WAT MINDER?
Ik vind het tof om iets voor de klant voor elkaar te krijgen. Of dat nu is dat ik er voor kan zorgen dat ze goed verzekerd zijn met het liefst de meest gunstige premie, of dat ik een steentje bij kan dragen dat ze hun droomhuis kunnen kopen. Iets minder blij word ik van administratief werk zeer lang achter elkaar. Gelukkig is de variatie hier goed te vinden en heb ik collega’s die er erg goed in zijn.

HOE ZET JIJ DE KLANT CENTRAAL?
Luisteren, doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Ik hou de deadlines goed in de gaten. Ik schakel hulp in, wanneer ik er zelf niet aan uit kom. Ik haal het beste er uit, binnen de mogelijkheden die ik heb.

WAT VIND JIJ BELANGRIJK BIJ HET KLANTCONTACT?
Dat het oprecht, eerlijk en persoonlijk is; het beste voor hebben met je klant. Ik denk altijd maar zo: “doe voor een ander wat je zelf ook zou willen voor jezelf”. En lukt ons iets niet waar een ander dat wel kan, dan zullen we dat ook altijd eerlijk zeggen. Eerlijk advies dus. 

HOE VIND JIJ BALANS IN WERK EN PRIVÉ?
Eigenlijk ‘vind’ ik dat niet, want dit is er al. Dat komt doordat men hier inziet dat de boog niet altijd gespannen kan staan. En dat ontspanning juist ook erg belangrijk is om goed te kunnen functioneren. 

WAARIN VIND JIJ JE ONTSPANNING?
Ik mag graag een wandeling maken in de natuur, samen met mijn hond. Een frisse neus halen, lekker bewegen in een prachtige omgeving. En ieder seizoen heeft wel iets moois. Daarnaast kook ik graag, klets ik graag bij met familie en vriendinnen of duik ik in een fijn boek.

WELKE KARAKTEREIGENSCHAP ZOU JE HET LIEFST AAN IEDEREEN WILLEN GEVEN?
Inleven. We leven in een maatschappij die op bepaalde vlakken redelijk verhard is. Als we proberen ons meer in te leven in een ander, kunnen we wellicht ook meer begrip hebben voor de situatie van die ander en zijn of haar stappen/beslissingen.

WELKE UITSPRAAK ZEGT ALLES OVER JOU?
‘Het komt altijd goed, op welke manier dan ook.’